Naslov Višestrana kondicijska priprema kod djece : završni rad
Naslov (engleski) Versatile Conditioning Training in Children : Undergraduate Thesis
Autor Franka Krželj
Mentor Tea Bešlija (mentor)
Član povjerenstva Tea Bešlija (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Boris Maleš (član povjerenstva)
Član povjerenstva Frane Žuvela (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Kineziološki fakultet Split
Datum i država obrane 2020-10-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Cilj ovog završnog rada je naglasiti važnost primjene kondicijske pripreme kod
djece od najranije životne dobi. Time unaprjeđujemo razvoj djeteta s naglaskom
na njegove funkcionalne i motoričke sposobnosti, čiji je pravilan razvoj vrlo bitan
u toj dobi. U radu se opisuju razdoblja predškolske i mlađe školske dobi djece koja
se dijele na fazu inicijacije (6-10 godina), fazu oblikovanja (11-14 godina) te fazu
specijalizacije (15-18 godina). Svaka dob ima svoje razvojne karakteristike, te je
važno da se kod formiranja aktivnosti ili treninga svaka od tih karakteristika
poštuje i da se djeluje u skladu s njom. Od samoga početka izuzetno značenje
ima igra, kroz koju dijete razvija svoje sposobnosti. Što je dijete starije ono je sve
spretnije i snažnije te samim tim može i podnijeti veće opterećenje. Važno je ne
preskakati dječje razvojne faze te im ne zadavati više nego što mogu podnijeti.
Na izvedbene sposobnosti djece tječe brzina rasta kostiju, mišića, organa i
živčanog sustava koja je različita u pojedinim razvojnim fazama. Procjenjivanje
motoričkih znanja kod djece je vrlo važno u periodu predškolskog i školskog uzrasta
kako bi pratili promjene u razvoju i identificirali nepravilnosti u razvoju.
Vježbanje kod djece može biti usmjereno na opći razvoj sustava za kretanje te
na vježbanje radi jačanja slabije muskulature. Važno je uključiti cijeli organizam,
te malo više obratiti pozornost na mišiće trupa i leđa, a po potrebi i stopalima.
Ovakvim vježbama treba pridodati vježbe snage i fleksibilnosti. Voditelj ili trener
treba izabrati uravnotežen program vježbi koji neće biti monoton, koji bi djeci
pružao korist, a istovremeno zadovoljstvo i zabavu.
Sažetak (engleski) The aim of this final paper is to emphasize the importance of the application of
kinesiological activity from the earliest age. Such activity improves the child's
development with an emphasis on his functional and motor abilities. The proper
development is very important at that age. The paper describes the periods of
preschool and younger school children, which are divided into the phase of initiation
(6-10 years), the phase of shaping (11-14 years) and the phase of specialization (15-18 years).
Each age has its own developmental characteristics, and it is important that when forming an
activity or training, each of these phases is respected and that we act in accordance with it.
From the very beginning, play, through which chilren develop their abilities, is
extremely important. The older the child, the more agile and strong he is, and
thus he can withstand a greater load. It is important not to skip children's
developmental stages and not to give them more than they can handle. The
performance abilities of children are affected by the rate of growth of their bones,
muscles, organs, and nervous system varies in certain developmental stages.
Assessment of motor skills is of particular importance during the preschool and
school years, as it is used as a monitor of developmental changes and identifier
of developmental abnormalities. Exercise in children can be focused on the general
development of the locomotor system and on exercises to strengthen weaker muscles.
It is important to engage the whole body and pay a little more attention to the muscles
of the torso and back and, if necessary, the feet. Strength and flexibility exercises should
be added to such exercises. The facilitator or trainer should choose a balanced
program of exercise that will not be monotonous, that provides children with
benefit, pleasure, and fun.
Ključne riječi
djeca
kineziološka aktivnost
razvojne faze
predškolska dob
mlađe školska dob
Ključne riječi (engleski)
children
kinesiologic activity
developmental stages
preschool
younger school childred
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:221:165454
Studijski program Naziv: Kineziologija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) kineziologije (Kondicijska priprema sportaša) (bacc. cin)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-03-12 13:20:18