Abstract | Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlike u nekim obilježjima antropološkog statusu školske djece u dobi od 11. do 14. godine te analizirati moguću spolnu diferencijaciju. Na uzorku od 166 ispitanika, tj. djece oba spola, koji su polaznici od petih do osmih razreda Osnovne škole Meterize u Šibeniku, izvršene su dvije morfološke mjere te šest motoričkih testova. Primjenom parametrijske analize varijance utvrđena je značajna spolna diferencijacija između učenica i učenika 5. i 6. razreda šibenske osnovne škole u pet korištenih varijabli: tjelesna visina, tjelesna masa, dohvat s mjesta, podizanje trupa te motoričkom testu pretklon raznožno. uz nivo značajnosti p=0,00 do p=0,01. Nadalje, postoji značajna spolna diferencijacija između učenica i učenika 7. i 8. razreda šibenske osnovne škole u sedam korištenih varijabli: tjelesna visina, tjelesna masa, dohvat s mjesta, skok u dalj, poligon natrag, podizanje trupa te motoričkom testu pretklon raznožno, uz nivo značajnosti p=0,00 do p=0,01 Učenici su u svim razrednim odjeljenjima postigli bolje rezultate od svojih vršnjakinja, osim u testu fleksibilnosti, gdje su djevojčice uspješnije. Svi dobiveni nalazi potvrđuju dosadašnje spoznaje u istim ili sličnim istraživanjima biomotoričkog odnosno antropološkog statusa školske djece. Praćenje rasta i razvoja, odnosno antropološkog statusa djece školske dobi, zaslužuje posebnu pažnju bilo pojedinačno ili promatrajući populaciju. U školskoj dobi je najveći zamah rasta i razvoja te se pravilnim praćenjem na vrijeme mogu uočiti određene nepravilnosti koje se daju na vrijeme ukloniti ili pak prevenirati. |
Abstract (english) | The aim of this research was to determine differences in some characteristics of the anthropological status of school children aged 11 to 14 and to analyze possible external differentiation. Two morphological measurements and six motor tests were performed on a sample of 166 subjects, i.e. children of both sexes, who attend the fifth to eighth grades of the Meterize Primary School in Šibenik. By applying the parametric analysis of variance, a significant external differentiation between students and students of the 5th and 6th grades of the Šibenik elementary school was determined. in the five variables used: body height, body mass, reaching from a place, raising the trunk, and the motor test various leanings. with a significance level of p=0.00 to p=0.01 Furthermore, there is a significant external differentiation between students and students of the 7th and 8th grades of the Šibenik elementary school in the seven variables used: body height, body mass, reach from place, long jump, polygon back, trunk lifting and the motor test forward bend various, lofty . significance level p=0.00 to p=0.01 Students achieved better results than their peers in all classes, except for the flexibility test, where girls are more successful. All the obtained findings confirm previous findings in the same or similar researches on the biomotor and anthropological status of school children. Monitoring the growth and development, that is, the anthropological status of school-age children, deserves special attention either individually or by observing the population. At school age, the greatest momentum of growth and development is reached, and by properly monitoring the time, certain irregularities can be observed that can be removed or prevented in time. |