Abstract | Djeca imaju prirodnu i urođenu potrebu za igrom kao osnovno sredstvo za razvoj i užitak. Ono je osnovna potreba te elementaran način izražavanja. Elementarne igre kao najjednostavnije igre u sebi objedinjuju fizičke aktivnosti, imaju elemente stvaralačkih igara, potiču na razmišljanje i intelektualni razvoj i ujedno nam služe kao terapeutsko sredstvo, a temelj su za ispravan rast i razvoj djeteta. Igre koje su prilagođene uzrastu djece ujedno im služe kao emocionalni ventili u pražnjenju nakupljene energije i osjećaja. Također djeci omogućuje proširivanje iskustvenog obzora, realiziranje kreativnosti i pronalaženje rješenja za određene probleme na jednostavan način. Djeca su ionako zaokupljena svime što ih okružuje, vole sve dodirivati, istraživati, postavljati pitanja, oponašati pokrete, a kada se umore od jedne aktivnosti traže drugu. Elementarne igre kao i kompleksnije igre razvijaju dijete na mnogim aspektima te stvaraju najvažniji temelj za zdrav život i svakodnevne navike budućeg čovjeka, dug, fizički aktivan i discipliniran život naspram sjedilačkog načina života. Učitelj treba potaknuti suradnju s roditeljima, uključivati, poticati uključivanje djece u sportske programe i neprestano ukazivati na važnost zdravog življenja. Osnove za zdrav život koje se stvore u ranom djetinjstvu smanjuju mogućnost konzumiranja alkohola te duhanskih proizvoda u budućnosti. U ranoj školskoj dobi, kroz igru i poligone mnogo se utječe na razvoj biotičkih motoričkih znanja djece koje je u kasnijoj dobi teško nadoknaditi. Potrebno je više ulagati u dječje fizičke aktivnosti, opremu, adekvatan prostor tj. dvoranu jer krećući u školu djeca se nalaze sve više u začaranom krugu sjedilačkog načina života što nije dobro za njihov rast, razvoj i zdravlje. Tjelesnu i zdravstvenu kulturu u nižim razredima osnovne škole predaju učitelji kojima taj predmet nije jedini predmet te ga često zanemaruju dajući pažnju više drugim po njihovom mišljenju „važnijim predmetima. TZK je predmet kojeg treba održavati magistar kineziologije, naročito u prva četiri razreda osnovne škole poput nastavnika glazbenog odgoja, vjeronauka i stranog jezika. Uvjerena sam da magistri kineziologije sa svojim znanjem, stručnošću i kreativnošću kroz igru mogu puno više utjecati na trenutno i buduće zdravlje djeteta, odnosno na njegov cjelokupni psihofizički razvoj. |